30 Temmuz 2009 Perşembe

Herhangi Bir Üniversiteye Kapağı Atmak Adına Para Kazanmanızı yada İş Bulmanızı Sağlamayacak Bir Bölüm ve Üniversite Tercih Edenler: Dikkat Edin !


Arkadaşlar tercihlerin bitmesine birkaç gün kaldı. Eğer seçtiğiniz bölüm ve üniversite sizin iş bulma şansı tanımayan bir tercihse , mezuniyetten sonraki 5 yıllık çabalarınızdan sonra devlet kapısını deneyecek ve aşağıdaki insanların yaşadıklarına benzer şeyler yaşayacaksınız. Bu nedenle gelin kendinize bir şans verin , tercihlerinizi doğru yapmak için bu işi iyi bilen insanlara danışın ,onların bilgisinden istifade edin.19 yaşındaki bir gencin hata yapma olasılığı vardır. Aileniz ise kendi dönemlerinini popüler ve önemli mesleklerini size yazdırma eğilimine girebilirler. (Bugün en çok seçilen bölümlerin Hukuk,İktisat,İşletme,Bilgisayar ve Endüstri Mühendisliği gibi zamanın gözde meslekleri olması ve bugünde velilerin baskısı ile aynı mesleklerin seçilmesinde velilerin ciddi bir etkisi vadır)Unutmayın gelecek 10 yıl içinde ekonomideki gelişmeleri hesap ederek bölüm seçeceksiniz, kendi üniversiteye girişi dönem olan 20 yıl öncesindeki bilgisi ile size yardımcı olan aileniz sizi belki de hiç istemeden , yanlış mesleklere yöneltebilir . Dershanelerde ise önce sizin kazanabileceğiniz bölümlerin hangileri olduğu size söylenir bu bölümlerden seçim yapabilceğiniz belirtilir. Sizin üniversite sonrası amaçlarınız, ailenizin çevresi , kendi işinizi kurma amaçlarınız vs gibi detaylı sorgulamalar için yeteri kadar vakitleri olmayabilir. yada ekonomiyi ,gelecekteki iş yaşamını , gelişen iş alanlarını , hangi şirkete hangi bölüm ve üniversiteden gidilebildiği gibi detaylara hakim olmayabilir. Ayrıca ölü tercih korkusu ile öğrencinin bir tercih listesi yapmak yerine bir puan listesi yapması istenir . Bunun sonucunda aday , puanı yüksek olan ancak çok istemdiği bir tercihine yerleşmesine rağmen ,daha çok istediği ancak puanı düşük olan bir tercihi sadece puanı daha düşük olduğu için bunu bir alt sırada yazar ve buraya giremez ve üzüntüden ve pişmanlıktan kendi kendini yer durur.
Yapacağnız her türlü yanlış tercihin faturası önce size çıkacak ,
2008/4 KPSS Atamaları Sonrasında Adayların Yorumları Kaynak .Memurlar.net

1. herşeye ama herşeye nalet olsun hergün yeni bi üniversite açacağına insanlara yeni iş olanakları sağlayın o kadar emek boşuna gitti diğer dünyada hakkımı size helal etmiyorum.19 Ocak 2009 neandertal_75
2. benim tercih ettiğim kadrolara kaç puanla atanıldığını bilmek istiyorum..ancak o zaman inanacağım atanamadığımı..bu çok basit bir sistem,bunu da açıklasınlar ve biz de öğrenelim.yeter artık iyice insanların umutlarıyla oynayıp psikolojisini bozar oldular..2004 yılından beri tercih yapıyorum 85 puanla bir yere atanamıyorum,yeter artık lanet olsun bu hükümete.listeleri tekrar açıklayıp yanlarına kaç puanla atanıldığını yazsınlar 19 Ocak 2009 17:57miss54
3. valla arkadaşlar kafayı yemek üzereyim. ben hayatım boyunca okulunu tembel olarak geçmiş birisiyim. hiç bidersten doğru düzgün anlamazdım. geçen sene öyle bir ders çalıştımki bi allah bide ben bilirim. ve hayatımda aldığım enyüksek notu kpss den aldım. 87,081 aldım. ve şimdi açıktayım. yerleşemedim. ben bu düzenin için ... kim etsin.
4. hayeller olmasaydı ınsan lar nasıl yasardı valla bu devirde memur olmakta hayal oldu sanırsam 85.956 almısım yıne atanamamısım artık hayellerımızde bos ne yapacagız her sey sısıtemın azızlıgı uzerıne yoluna devam edıyo bugun olmus kpss sınavına gıren 1 milyon 700 bın ne yapalım herkes saksın ne olacak bu yıgılmanın sonu
5. bu ne adaletsizlik hani devlet kimseyi zor durumda bırakmıyordu tek ümidim işe girmekti ama hayallerim bugün yıkıldı ben şimdi ne yapacağım çocuğumun karnını nasıl doyuracağım
6. hayatımın hatasını yaptım çankaya belediyesi hizmetli tercihinide yazacaktım son anda vazgeçtim şimdi 84,735 puanla yapmıştım tercihleri daha önce tercihle yerleşn birinin aklına uyup ıgdr geçlik spor yazdım şimdi boştayım hergün yastayım uykum gelmiyo ya tercihler aklıma gelince dün sabaha karşı 6 da yattım düşüne düşüne kafayı yicem nerdeyse
7. Türkiye'de bir yere yerleşmeden delirmek istemiyorum. hayatımı kariyerime odakladım hep başardım. bir tek kpss'yi başaramadım diye bu halde olmak ne kadar kötü üstelik 49 alanlardan daha yüksek bir puan almama rağmen yerleşemedik bunu hesabını kime sormnalıyım
8. arkadaşlar 87 ile atanamadım. bidaha ki alımlara dedim ve ona umut bağladım ama onun da ne zaman olacağı belli değil. inşallah o zamana kadar sağlığımdan olmam hayırlısı artık
9. ya arkadaşlar siz nediyorsunuz ben 89 puanla yerleşmedim kafayı yiyeceğim ikinci atamalar nezaman olur onuda bilmiyoruz eeeee gelde kafayı yeme ne sağlık kaldı ne dost kaldı ne akraba kaldı delireceğim
10. ben 90.327 puan aldım yerleşemedim.bakalım 2. atamalar ne zaman yapılacak... ilaç gibi ihtiyacım var :D
11. Arkadaşlar devlet memurluğunu boş verin.ben şu ana kadar bekleseydim yanmıştım.zamanınız geçiyor.hiç olmazsa bir işin uçundan tutun.ileride yaşlılık var.ömür bir gün misali bitiyor.eger dev.memurluğu bekleseydim şimdiye emekliliğime az kalmıştı.
12. arkadaşlar boş yere 2. atamaları beklemeyin bundanda birşey çıkacağını sanmıyorum ben resmen oyun oynuyorlar insanlarla bu nasıl adalet anlayamadım ben ben vazgeçtim artık bu devletten birşey beklemeye... allah herkese sabırlar versin.
13. bende kpss mağduru olarak yazıyorum. boş kalan kadrolara atama yapılacakmıymıs arastıran yada bılen arkadaslar yardımcı olursanız sevınırım. 23 yasındayım korkuyorum 30 a kadar bekletıpte sonrada aaaa yasınız dolmus memur olamazsınız dıyecekler dıye:))
14. adaletin bu mu 'adalet bakanlığı' 5091 sosyolog atama beklerken , ceza ve tavkif evlerinde boş sosyolog kadrosu dururken açılmıyor ,açılan psikoloji ve sosyal çalışmacı kadroları boş kalıyor. aynı durum shçekler içinde geçerli.
15. Öncelikle benim gibi kazanamayanlara geçmiş olsun..bende 91.697 puanla açıkta kaldım ve 2 adet şoför tercihim vardı memurluktan farklı olarak,yazdıklarım 92+ puanla almış yazmadığım ne kadar şoförlük varsa 82-90 arası almış
16. slm lar bu nasıl adalet nasıl atama kimi 29 la yerleşiyo kimi 84 le boş ta kalıyo yıllarca bekleyen arkadaşlar allah hepinizin yardımcısı olsun birde bu boş kadrolara ne zaman atama yapılacak

Hiç yorum yok: