29 Temmuz 2009 Çarşamba

Veli Tercih Sürecinde Öğrenciye Destek Olmalı , Uzak Kalmamalı




Ailelerin en büyük istekleri, ileride gurur duyacakları bir evlada sahip olmaktır. Aileler tabii ki evlatlarının mutlu , huzurlu , sağlıklı ve emniyette olmalarını da dilerler . Bir ailenin dünyaya getirdiği erkek çocuğa karşı bazı sorumlulukları vardır
Bunlar kısaca
1.Evladını sağlıklı şekilde büyütmek ve iyi bir insan olarak yetiştirmek
2.İyi bir eğitim almasını sağlamak bunun için gerekiyorsa dershanelere göndermek gideceği okulu seçmesine yardım etmek , maddi imkanları ölçüsünde yüksek tahsil yapmasını sağlamak
3.Askere Göndermek
4.Sürekli bir gelir elde edebileceği bir işe yerleştirmek yada kendisi için imkanlar ölçüsünde bir iş kurmak
5.Evlendirmek ve Evini kurmasına yardım etmek
6.Evini geçindirip geçindirmediğini ara ara kontrol etmek , maddi manevi bir desteğe ihtiyacı varsa yardım etmek

4. madde şu an yapacağınız tercihle doğrudan ilgili . Bu nedenle bu sürece uzaktan bakmak ve seçimi oğlunuza bırakmak yerine onun doğru karar verebilmesi için gereken bilgilere ulaşmasını yardım etmeniz daha uygun olur. Çünkü bu seçim onun geşeceğini ve mutluluğu , bu da doğrudan sizin mutluluğunuzu etkileyecek .
Size onun seçimlerine müdahele edin , psikolojik baskı yapın , belli meslekleri ona dayatın demiyorum ,sadece seçtiği bölüm sonunda ne yapabileceğiniz konusunda sohbet etmeye , bu seçimin bir sonraki adımında ne yapabileceğinizi ailece düşünmeniz en büyük fayda olacak , 5 yıl sonra oğlunuza uygun bir iş bulma ve onu evlendirme sürecinde zorluk çekmek istmiyorsanız tabii.

Oğlunuzun evi ne kadarlık bir para ile geçindireceği ve ailesini nerede oturtacağı soruları sizi de ilgilendirecek. Bir üniversiteye yerleşmesinin , karşılaşacağınız niyahi sorulara verilecek cevapları hazırlamak için 5 yıllık bir süre kazandırması dışında bir faydası olmayacak .

Hiç yorum yok: