3 Mayıs 2009 Pazar

Kadıköy Anadolu Lisesi




Bu perşembe Kadıköy Anadolu Lisesi'ndeydik .9.sınıflardan 2 sınıfa seminerimiz oldu.9A-9C. Yanlız öğrenci kalitesi çok yüksek bir okul burası. Gerek bilgi seviyesi , gerek kendini ifade etme becerisi , gerekse meselelerin sebeplerini bulabilmedeki başarıları konusunda , normal bir 9.sınıf anadolu lisesi öğrencisinden beklenenden bir kaç kat daha iyi yetişmiş olduklarını söyleyebilirim. Anlatılanı anlama hızları çok yüksek. Duygusal , kırılgan , zayıf karakter özellikleri sergilemiyorlar ,güçlüler kendilerine güveniyorlar ,ama şımarık değiller ve gerçeklerden korkmuyorlar , başaracaklarına inanıyorlar ,duygusal motivasyonları yüksek , kararsızlıkları az ,hedefleri net ,ama her koşulda bir b planları var,istedikleri alanın riskleri anladıklarında bir başka meslek kafalarında hazır ve onu da aynı hevesle araştırma ve öğrenmeye istekliler.

Pes etme katsayıları çok düşük . Yüksek stres ve baskı altında performanslarının düşmesi zor. Özellikle anlattıklarımı iyice idrak ettikten sonra iyi bölüm ve üniversiteleri toplamaları kuvvetle muhtemel. Kendi ilgi ve merak alanları var. Bunlarda çok güçlüler ve bu konularda konuştıklarında kendilerini çok iyi ifade edebiliyorlar ve karşıdakinin anlayabilceği yalın sade bir dil kullanabiliyorlar. Fikirlerini itirazlarını dayandırdıkları ilkeler mantıklı. Görüşlerinde katı ve inatçı değiller . İkna oldukları bir konuda yeni laternatifler aramaya başlıyorlar . Ailelerinin meslekleri veya yakın çevrelerindeki insanların meslekleri hakkında kritik ve önemli bilgilere sahipler. Araştırma yapmaya vakit bulamamanın eksikliği ile panik olmuyor ,açığı etraflarındaki insanlarda sürekli bilgi toplayarak kapatıyorlar. Aileleri genelde yüksek tahsilli, bilinçli , meslek sahibi,topluma faydalı insanlar. Aileleriyle alan yada meslek konusunda çatışabilecek öğrenci sayısı az. Öğrenciler gitmek istedikleri yerin geleceği ve iş imkanı olup olmadığına kendilerinin karar vermeleri gerektiğini biliyor ve bu nedenle ,kafalarındaki mesleği seçip seçmeyeceklerine kendi araştırmaları -sonucunda karar verebiliyorlar. Yani güç diğer liselerdeki gibi % 90 ailede değil . Eksi birşey bulmaya çalıştım ama , vakit kaybı olduğunu görünce vazgeçtim .İş hayatındaki işleyiş , Türkiyenin ekonomik realiteleri ve değişen ortam koşulları konusunda temel bir bilgi altyapısı sunulduğunda ,ne yapmaları gerektiğini söylemenize gerek kalmıyor kendileri bunu düşünerek sezebiliyor. Alan seçiminin veli ayağını da tamalayabilirsek, öğrencilerin zihinlerini gelecek yıllarda sadece derslere odaklanmamaları içi hiçbir sebep yok.

9-10 sınıf Rehber Öğretmenimiz Hatice hanıma yardımlarımdan ötürü çok teşekkürler

Hiç yorum yok: