2 Şubat 2009 Pazartesi

Öss Tercihleri En Başarılı Liseler (İstanbul-Devlet)


Gerek dershanelerin gerekse özel okulların össyi kazandırma oranını esas alarak yaptığı istatistikler, öğrencinin 4 yıl öğrenim göreceği bu bölümün gelecekteki iş bulma şansı , Türkiyede bir piyasasının olup olmadığı ,bu bolluk çağında bu meslekten insana ihtiyaç olup olmayacağı , ülkenin bu alanda rekabet gücünün olup olmadığı gibi konular hakkında fikir vermekten uzak olduğunu farkettim . Bu nedenle daha farklı bir analiz yapmak istedim .

Analiz için seçtiğim liselerin 2008 Öss başarı istatistiklerini kullanarak bir çalışma yaptım. Analiz kriteri ise öğrencinin tercih ettiği bölüm ve üniversitenin 5-10 yıl sonra iş bulabilme şansının yüksekliği ve gelecekteki potansiyel değeri idi . Öss de herhangi bir bölüme yerleşen tüm öğrencilerin tercihlerini 'riskli' , 'olabilir' ve 'şansı yüksek' şeklinde gruplara ayırdım. Şansı yüksek tercih yapan öğrencilerin oranını da sıralamada temel ölçüt olarak kabul ettim . Rakamlar öğrencilerin yüzde (%) kaçının 'şansı yüksek' tercihler yaptığını göstermektedir. Sonuçlar şöyle :

Not: Sadece öss sonuçlarını web sitesinde açıklayan veya direk bana bildiren okullar incelenmiştir.
Özel liseler için de benzer bir çalışma yapıyorum . Bitince yayınlayacağım

Hiç yorum yok: