7 Temmuz 2009 Salı

Kamuda Kadro Açılmasına Karşın Boş Kalan Meslekler Hangileri ?


2009 KPSS'de yalnızca boş kadroları göster sekmesini işaretleğinizde , kamunun kadro açtığı , ancak bu kadroya yerleştirecek uygun nitelikte insan bulamadığı meslekleri göreceksiniz. İşte planlama olmayan bir ülkeden gerçek kesitler. Bir yanda 100 binlerce işsiz ,umutsuz ,mutsuz , harcanmış ve çaresiz öğretmen ,işletmeci ve mühendisler..

Diğer yandan , sağlık gibi önemli konularda hizmet bekleyen bir halk ,buna hizmet verecek nitelikte insanı bulamayan bir kamu . Yapbozun olmazsa olmaz parçası : Birşeyden habersiz öğrenci ve veliler..

Kendiniz görün

Anadolu Liseleri İçin Meslekler : Fizyoterapist, Diyetisyen, Psikolog

Meslek Liseleri İçin Meslekler : Çocuk Gelişimci,Sosyal Çalışmacı ,Ebe

2008 de memur olmak için KPSS sınavına 2.5 milyon kişi girdiği düşünülürse ,bu sonucun düşündürücü olduğunu belirtmek gerek.

Bir yandan sadece puanı yüksek diye o bölümü tercih eden habersiz öğrenciler, öte yandan bir ünvan ve bir ünvana ulaşması ne kadar zor olursa , onu kadar değerli ve kıymetli sanmaları ve zor olan hukuk , Fizik , elek.elektronik müh gibi bölümlerdeki dersleri geçmek için gençliklerini yitiren binlerce insan ..

Neyse Allah herkese önce sağlık versin , moralleri bozmamak gerek.

6 Temmuz 2009 Pazartesi

Sabancı Üniversitesi Tanıtım Günleri


Özellikle Bilim adamı , akademisyen ve araştırmacı olmayı isteyenler Sabancıyı tercihedebilir. 13 Temmuzda tanıtım günleri başlıyor

5 Temmuz 2009 Pazar

Özyeğin Üniversitesi


Özyeğin Üniversitesi üniversite seçiminde nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda çok güzel bir çalışma yapmış. Sizlerinde okumasını dilerim

Önerdiğim Bölümler sırası ile şunlar :
1.İşletme
2.Endüstri Müh.
3.Elektrik-Elektronik Müh.
4.Otel Yöneticiliği

Özellikle işletme onur burslu programının puanı 322.Tavsiye ederim

Okulun Altunizade'de ve lokasyonu çok iyi. Özellikle girişimcilik konusuna verdiği önemle farklılaşacak .

Hacettepe Mezunu Sitem'in İşsizlik İsyanı


Haberin Ayrıntısı

2000 yılında üniversiteden mezun olduğunu ancak bir türlü iş bulamadığını belirterek hikayesini şöyle anlattı: “Hacettepe İstatistik Bölümü'nü kazandım. 2000 yılında mezun olduktan sonra 2 yıl boyunca iş aradım. Zaman geçtikçe bunalıma girmeye başladım ve sorunu kendimde aramaya başladım. Ne yaptıysam iş bulamadım. İş bulamayınca başka bir çare olarak İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü'nde Endüstriyel Davranış alanında yüksek lisans yaptım. Ancak bu da yetmedi. Sadece bu dönemde 2 kez iş buldum. 2007 yılında Manisa'daki bir firmada satış temsilcisi olarak işe girdim, ancak kriz nedeniyle arkadaşlarımla birlikte toplu olarak işten çıkarıldım. Aynı yıl içinde Ankara'da başka bir firmaya girdim. Oradan da aynı nedenle çıkarıldım.”

4 Temmuz 2009 Cumartesi

Avukatlık Düşüneler İçin


Hukuk isteyenler aşağıdaki yazyı bir okusunlar :
Türkiye’de 65 bin avukat var. Bu rakam ihtiyacın çok üstünde, çünkü Türkiye’de bu kadar avukatı yaşatacak iş yok. Üstelik avukatlar ordusuna her yıl 4.500-5.000 yeni mezun ekleniyor. Her dönem popüler bir bölüm olan hukuka, gençler çoğunlukla "iyi para kazanırım, kendi işimi yaparım" beklentisiyle giriyorlar ama mezun olunca hayal kırıklığı yaşıyorlar.

Tam çilem bitti, artık avukat oldum, para kazanacağım derken acı gerçekle karşılaşıyor genç avukatlar: Büro açmak bir hayal, çünkü maliyeti çok yüksek, yeni ve çevresi olmayan bir avukatın iş bulması neredeyse imkansız. Tek çare, bir avukat yanında, bir büroda iş bulmak ve 800 ile 1.500 lira arası bir maaşa razı olmak.

Türkiye’de avukat sayısı ise 65 bin. Bu sayı halihazırda Türkiye’nin ihtiyaçlarının çok çok üstünde. Çünkü hukuk mezunlarının önünde bu kadar iş alanı yok.Ama ülkemizdeki genel alışkanlıklara baktığınız zaman ticari şirketlerin, sanayicilerin dahi avukatlardan istifadesinden yoksun olmaları sonuçta bu kadar yığılmayı ve iş alanlarında daralmayı gündeme getiriyor

’Ne olacaksın’ değil asıl ’ne yapacaksın’

Yenibiriş.com daki bir yazı beni çok ekiledi .Türkiyedeki tuhaflıktan bahsediyor. Okumanızı dilerim .
Üç yıl boyunca ders verdiğim vakıf üniversitesinde, öğrencilere sorardım:

- Okuduğunuz bölümü kaçınız bilerek, isteyerek seçtiniz? Niye bu bölümü istediniz? Bu bölümde verilen eğitimi biliyor muydunuz? Mezun olunca ne iş yapabileceğinizi, önünüzdeki seçenekleri, seçtiğiniz mesleği icra edenlerin hangi şartlarda çalıştığını ve yaşadığını, ne iş yaptığını, ne kazandığını biliyor musunuz?

Her seferinde sessizlik. Trajik bir sessizlik.

Tek tek her öğrenci açısından trajik.

Bunca fedakarlığa katlanan ana babalar açısından trajik.

Eğitim sistemi açısından trajik.

Toplum ve Türkiye açısından trajik.

Son dönemde, yirmi öğrenciden sadece ikisi cevap vermişti bana:

Biri "Bizim büyük bir fabrikamız var, benim işim zaten belli. Laf olsun diye okuyorum..."

Diğeri "Bir diplomam olsun diye hocam. Üniversite mezunu olmayana ne iş veriyorlar ne kız..."
'Ezici bir çoğunluk bütün bu suallerin cevabını bilmediği, hatta sormadığı (sağdan soldan, anasından babasından, arkadaşlarından veya günün modasından etkilenerek tercih yaptığı) için, kendini aslında okumak istemediği (ve mutlu ve başarılı olamayacağı) bir bölümde, yapmak istemediği bir mesleğin kapısında, yaşamak istemediği bir hayatın içinde buluyor.

Üste para verip, emek verip, onca fedakarlığa katlanıp, sonunda başarısız ve mutsuz oluyor.'

1 Temmuz 2009 Çarşamba

Koç Üniversitesi



Koç Üniversitesini görmek isteyen arkadaşlar ücretsiz tanıtım turuna katılabilirler .

Ücretler
Kontenjan ve Puanlar

gerek tanıtım bölümünde ,gerek işletme fakültesi dekanlığında , gerekse öğrenci gelişim ve destek birimindeki arkadaşlar saolsunlar vakit ayırdılar,sorularımı cevaplandırdılar , yardımcı olmaya çalıştılar.Hepsine çok teşekkür ediyorum
Siz de Koç a gidebilirsiniz.Ortam olarak önerebileceğim bir öğrenci kalitesi mevcut .Ancak bölümleri bana sorabilirsiniz .Burada sizin amaçlarınız ,parasal durumunuz ,puanınız doğrultusunda başka üniversitelere göndermek durumunda kalabilirim .

Not : Plaj ve parti konseptini birarada sunan eğlenceli canlı tikky mekan,İstanbuldaki Miami Solar Beach kampüse çok yakın ,Boğaziçililerin mekanı Burc Beach de çok yakın , oda çok güzel ...