11 Ağustos 2010 Çarşamba

İşsiz Kalacağınız Bir Yola Doğru Adım Atmak Zorunda Değilsiniz


Dünyanın Gündeminde İşsizlik ve İşsiz Kalma Korkusu Var.Bu şu an alacanız kararlar sonucu size de yansıması muhtemel bir problem
ILO'nun gençlerin istihdamı konusundaki raporunda, ''dünyada gençler arasındaki işsizliğin hiç olmadığı kadar üst düzeye ulaştığı ve bu yıl içinde daha da artmasının beklendiği'' belirtildi.
Araştırmayı yapanlardan ekonomist Sarah Elder, bu gençlerin ''tüm girişimleri yaptığını ancak kapıların yüzlerine kapandığını'' belirtti. Gelişmekte olan ülkelerdeki gençlerin, bu durumdan özellikle etkilendiği, iş sahibi olan gençlerde de bu durumun iş saatlerinde azalma ve ücretlerde düşüş şeklinde kendini gösterdiği belirtildi.

Pazartesi gününe dek sınav sonuçları açıklanacak . Eğer bir bölümü kazandıysanız, bu bölüm 4-5 yıl sonra sizin bir iş bulmanızı sağlamalı .Sağlamıyorsa sakın kayıt yaptırmayın . 1 yıl ingilizce öğrenin sonraki yıl yeniden sınava hazırlanın,yada farklı bir yol seçin. Eğer kazanamadıysanız ek kontenjan kılavuzunda artık bölümlerin taban sıralamaları da olacağı için daha rahat ve kolay bir tercih yapabilirsiniz. Kılavuzda sıralamanıza uygun olan ve işe yarar bir bölüm varsa yazın yoksa final gibi iyi bir dershaneye gidin ve 1 yıl daha hazırlanın. Mezun olduktan sonra sizi işsiz bırakacak bir okulu her ne sebeple olursa olsun asla ve asla okumayın.Bu okulun sizi işsiz bırakma olasılığını ise bize sorun. Aslında çözüm 5 yıl sonra iş bulma şansı yüksek olan,kendi işinizi kurabileceğiniz yada sizi yurtdışına çıkaracak mesleklerde. Bunlarıda ben biliyor ve beni davet eden her eğitim kurumunda anlatıyorum.

İNSAN İÇİNE ÇIKAMAZ OLDUK
'24 yaşına geldim, askerliğim hala duruyor. Evlenmek istiyoruz, iş yok güç yok, nasıl evleneceksin! Bazen kendime kızıyorum, niye okudum diye. Çünkü okumayan pek çok arkadaşım hem vatani görevlerini yerine getirdiler, hem de hepsi iş güç sahibi oldu, çoluk çocuğa karıştı. Ya biz?.. Ailelerimiz de çok üzülüyor. Oysa onlar için ne hayallerimiz vardı. Okulumuz bitecekti, atanacaktık, bizi bu günlere getiren anne babamıza güzel günler yaşatacaktık...


Kriz Ülkemizde de üzücü sonuçlar doğuruyor.Örnek
A.D-23 Öğrenci / İzmir
Okumak için bu işi yapıyorum
Üniversite öğrencisiyim. Önümüzdeki yıl mezun olacağım. Üç yıldır bu şekilde para kazanıyorum. Annem ve abilerim part-time bir ofiste çalıştığımı biliyorlar; babam ben lisedeyken vefat etti. Üçü evli olan dört ağabeyim var ancak bana yardım etmeleri mümkün değil, herkes geçim derdinde sonuçta. Gündüz okulda olduğum için bazı geceleri ortalama 2 ya da 3 görüşme yapıyorum. Mühendislik fakültesinde okuyorum ve haftada 600-800 TL arasında kazanıyorum. Okumak için bu işi yapmaya mecburum.

Hiç yorum yok: