9 Ocak 2010 Cumartesi

YÖK Başkanı'ndan Çarpıcı Tespitler


(YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, Türkiye'deki üniversitelerin derin bir uyku içerisinde olduğunu belirterek, "Domatesin tohumunu İsrail'den buğdayın tohumunu da ABD'den alıyoruz bu ne utanç verici bir şey"dedi .(Kaynak Habertürk)

Aşağıdada haberle ilgili yorumları bulabilirsiniz

çocuğumu binbir zorlukla okuttum .ama şimdi çok düşük maaşa çalışıyor.böyle olacağını bilseydim hiç okutmazdım

iki fakülte bitirdim iktisatta yüksek lisans yaptım üç yabancı dil biliyorum.taksi şofürüyüm bilginize.

fen lisesi mezunuyum. össde başarı elde ettim. hiç sınıf aksatmadan bu sene ülkenin en güzide universitelerinden birinden mühendis olarak mezun oldum. 1000 liraya call centerda çalışıyorum. yazıklar olsun. imkanı olan varsa gider bir daha da dönmez buralara.

türkiye de ben ve benim gibi birsürü üniversite mezunu işsiz geziyor keşke okumasaydım şu üniversiteyi en azından param ve zamanım cebimde kalırdı

2 mühendislik fakültesi bitirdim işsizim yüksek lisansımı yaptım 10 yılımı lise sonrası yüksek öğrenime verdim 200bin tl ye yakın masraf ettim tübitak ve mit den onur ödülleri aldım... sonuç 6 aydır işsizim ne mutlu size

planlamasiz bir üniversite eğitim sistemi işsizler ordusu yetiştirmeğe mahkumdur. işin ehline verilmediği bir üniversite de bilim yapmak memlekete faydali işler yapmak imkansizdir.laboratuvarsiz- uygulamasiz eğitim ile tohum üretemezsiniz.başka ürünler de üretemezsiniz. mezunlarda iş bulamaz.

bu nasıl eğitim politikasıdır ben anlayamıyorum,bunca üniversiteden mezun olan kişiler nerede iş buluyorlar.ben makina mühendisiyim bir fabrikaya 3 makina mühendisi 300 tane operatör gerekiyor.o fabrika bugün ilan verse 3000 tane makina mühendisi iş başvurusu yapar ama operatör 30 tane belki gelir.

adam üniden sonra iş bulamıyacağını bildiği için 4 senesini ve o senelerde harcayağı paraları düşünerek hemen liseden sonra çalışmaya atılıyor.

her yer tabela üniversitesi dolu, iş olanağı olmadıktan sonra mezunlar ne yapacak.

iki çocugumu üniversite mezunu yaptım.şimdiki aklım olsa evde okumu yazmayı ögretir ilkokula dahi göndermezdim.

üniversite okuyana iş sağlamadıktan sora ögrenci bulamasan ne olur. 1 milyon insan içerisinden 4 senelik fakulte kazanıyorum ve yıllarca işsiz kalacagım benim gibi binlerce öğrenci arasından. önce bunun çözümünü istiyorum bu kadar insanı geçip üniversite okumamın mükafatını istiyorum

universiteler meslek lisesi bu ulkede kardesim. insanlar cocuklarini bilim yapmaya degil is bulsun diye universiteye gonderiyor. hal boyle olunca ne bilimi ne teknolojisi.

20 yıl sonra üniversite nin anlamı olmayacak zaten. şimdi bile üniversiteyi bitirmek, iş sahibi olmak yada hayatını düzene sokmak değil artık. bu ülkede okumak=iş olduğu için garantilik bittiği anda eğitim bitecek.

doğrudur halkın cocuklarını okutacak takatı kalmıyacaktır.

üniversite mezunları, iyi eğitim görmüş ilköğretim mezunlarının yapabileceği işlerde çalışmakta olduğuna o kadar çok tanık oldum ki. ihtiyacımız üniversite mezunu değil

makina mühendisiyim.maaşım 3 500 dolar.ortadoğuda şanttiyede çalşıorm.gözlemlerime göre;ortadoğu teknolojisi türkiyeyi ikiye hatta 3 e katlar imkanı olan varsa tükiyede 1 2 milyara uşaklık yapmasın

kanada'da yasiyorum.lise mezunuyum.suan saat ucretim 26 dolar tr'de unuverste bitirmis insanlara aciyorum. 1000 lira maas la hangi tohumu uretecek gecim derdine dusen insanlar hic bir bulus yapamaz.burda hersey devletin kontrolunde herkes biseyler uretiyor.

doğrudur. çünkü geçim sıkıntısıyla uğraşıyoruz. evi geçindirmek için 2 kardeş okulu bıraktık çalışıyoruz. tek ama tek sorun bu: "geçim sıkıntısı"

üniversitede kontenjanları artırıldı 100 kişi 35 kişilik sınıfda sinema dersi alıyoruz uygalama sıfır zaten 3 kamera war okulun ve emaneten bile veremiyolar birşey olursa kaynak gelmez diye..bu konumda yarışa gidemeyiz

Gençleri en verimli zamanlarında , alan dersleri yerine , balakasız derslere çalışmaya zorlarsan avrupaya değil rakip asistan bile çıkartamayız !

dünyada bilimsel araştırmalara nekadar para ayrılıyor ve bilim adamlarına nekadar para verilyor, bizde ne yalılıyor, açlık sınırında yaşamla bilim olmaz

ben itü makinada okuyorum. her sene deli gibi kontenjan artırırsanız tabiki öğrenci bulamazsınız. sanki çok iş varmış gibi bide üni.li işsiz ordusu yaratıyosunuz. bizim fakültede kontenjan 180den 240a çıktı öğrenciler sınıfa sığmıyor

Hiç yorum yok: